Iestāde nodrošina Pašvaldības autonomo funkciju, kā arī ar citiem likumiem un lēmumiem Pašvaldībai uzdoto funkciju izpildes organizāciju pagastā.
Lai nodrošinātu autonomo funkciju izpildi, Iestāde veic šādus uzdevumus pagasta teritorijā:
- organizē iedzīvotājiem, iestādēm un struktūrvienībām pakalpojumu saņemšanu;
- gādā par pagasta teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana);
- realizē domes noteikto politiku:
– kultūras jomā,
– iedzīvotāju izglītības jomā,
– veselības aprūpes pieejamības nodrošināšanā,
– iedzīvotāju veselīga dzīvesveida un sporta veicināšanā,
– sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu jomā,
– aizgādnības, aizbildnības, adopcijas un bērnu personisko un mantisko tiesību un interešu aizsardzības jomā,
– sniedzot palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā,
– rūpējoties par bezdarba samazināšanu,
– sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, žūpības un netiklības apkarošanā,
– attiecībā uz pašvaldības teritorijas plānojumā zemes izmantošanas un apbūves kārtības noteikšanu,
– attiecībā uz publiskā lietošanā esošo mežu un ūdeņu izmantošanu; - savāc un sniedz valsts statistikai nepieciešamās ziņas;
- piedalās civilās aizsardzības pasākumu nodrošināšanā;
- veic attiecīgajā administratīvajā teritorijā dzīvojošo bērnu uzskaiti;
- organizē skolēnu pārvadājumus;
- piedalās ugunsgrēku dzēšanā.
Nodrošinot Pašvaldības funkciju izpildi iestāde:
- izsniedz izziņas un sniedz informāciju par Pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
- pieņem valsts noteikto nodokļu un nodevu maksājumus, kuru iekasēšana ir uzdota Pašvaldībai, kā arī domes noteikto nodevu maksājumus un maksājumus par Pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
- pieņem iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no attiecīgajā teritorijā dzīvojošajiem iedzīvotājiem un tajā reģistrētajām juridiskajām personām, organizē atbildes sagatavošanu iesniedzējiem;
- nodrošina pieejamību informācijai par domes pieņemtajiem lēmumiem;
- reģistrē ziņas par deklarēto dzīvesvietu un nodrošina personas sniegto ziņu datorizētu apstrādi, aizsardzību, saglabāšanu, kā arī aktualizēšanu Iedzīvotāju reģistrā;
- nodrošina publiskā interneta punkta darbību.